Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kurban Bayramı öncesi trenlerde yolcu kapasitesinin artırılacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu, yüksek hızlı trenlere ek seferler düzenlenirken, ana hat ve bölgesel trenlere de ek vagon konulacağını belirterek toplam 18 bin 664 kişilik kapasite artışı sağlanacağını açıkladı.
Ankara-İstanbul YHT hattında ek seferler 23-24 Mayıs ile 30-31 Mayıs tarihlerinde uygulanacak. Ankara’dan saat 11:15, İstanbul’dan ise saat 17:45’te hareket edecek setlerle toplam 3 bin 864 ek koltuk kapasitesi oluşturulacak. YHT dışında İzmir Mavi, Güney/Vangölü, Konya Mavi, Ege, 6 Eylül, 17 Eylül, Pamukkale, Ankara ve Doğu Ekspresleri ile Uzunköprü-Halkalı ve Edirne-Halkalı bölgesel trenlerine 260 vagon ilavesi yapılacak, böylece 14 bin 800 koltuk kapasitesi artırılacak.
Bakan Uraloğlu, ek seferlerle yolcuların ailelerine ve sevdiklerine huzurlu bir şekilde ulaşmasını hedeflediklerini belirtti. Trenlerin düşük karbon emisyonu, yüksek güvenlik standartları ve konforu, bayram döneminde demir yollarını en çok tercih edilen ulaşım alternatifi hâline getiriyor.
Vatandaşlar, planlanan ek seferlerden biletlerini önceden alarak Kurban Bayramı tatilinde sorunsuz bir seyahat deneyimi yaşayabilecek.