Starmer, özellikle enerji fiyatlarındaki istikrarsızlığın İngiliz aileleri ve işletmeleri üzerinde ciddi baskı oluşturduğunu söyledi.
Başbakan Starmer, enerji faturalarındaki artış ve dalgalanmalardan Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile ABD Başkanı Donald Trump’ı sorumlu tutarak, “Bu iniş çıkışlar beni bıktırdı” ifadelerini kullandı. Starmer, vatandaşların sürekli küresel krizlerin etkisine maruz kalmasının kabul edilemez olduğunu vurguladı.
Açıklamasında Orta Doğu’daki çatışmalara da değinen Starmer, ABD ve İsrail’in İran’la yaşadığı gerilimin küresel enerji piyasalarını doğrudan etkilediğini belirtti. İngiltere’nin Hürmüz Boğazı’ndaki güvenliğin sağlanmasına yönelik uluslararası girişimlerde aktif rol aldığını da ifade etti.
Starmer ayrıca, ABD’nin İran operasyonları sırasında İngiliz üslerinin kullanımına izin verilmediğini, bu kararın tamamen ulusal çıkarlar doğrultusunda alındığını dile getirdi.
ABD Başkanı Trump’ın İran’a yönelik sert söylemlerine de tepki gösteren Starmer, bu tür ifadelerin kendi siyasi anlayışıyla bağdaşmadığını belirterek, İngiltere’nin dış politikasında “değerler ve hukuk temelinin” esas alındığını söyledi.
İsrail’in Lübnan’a yönelik saldırılarına da değinen Starmer, bu durumun kabul edilemez olduğunu ve ateşkes sürecine zarar verdiğini ifade ederek, “Bu tür eylemler durmalı” çağrısında bulundu.
Starmer, küresel krizlerin artık geçici çözümlerle yönetilemeyeceğini belirterek, ekonomik ve siyasi sistemlerde köklü değişim gerektiğini savundu.