ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray’da düzenlenen bir imza töreninin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunan Trump, Kolombiya ve İngiltere ile ilgili dikkat çeken açıklamalar yaptı.
Kolombiya’da yapılan seçimlerde sağ aday Abelardo de la Espriella’nın zaferini değerlendiren Trump, destek verdiği adayın beklenmedik bir şekilde kazandığını belirterek sonuçtan memnuniyet duyduğunu ifade etti. Yeni dönemde ABD-Kolombiya ilişkilerinin daha güçlü olacağını söyledi.
Trump, Espriella ile yaptığı telefon görüşmesine de değinerek, yeni liderin kendisine teşekkür ettiğini ve olumlu bir iletişim kurduklarını aktardı. Kolombiya lideri için “iyi bir insan” ifadesini kullanan Trump, iş birliği mesajı verdi.
Açıklamalarında İngiltere Başbakanı Keir Starmer’a da değinen Trump, Starmer’ın istifasını yorumladı ve kendisine yönelik daha önceki tutumundan dolayı eleştiri getirdi. NATO politikaları konusunda ABD’ye yeterince destek verilmediğini savundu.
Trump, İngiltere’nin enerji politikalarını da eleştirerek Kuzey Denizi petrol rezervlerinin yeterince kullanılmadığını, buna karşın rüzgar enerjisine aşırı yatırım yapıldığını ifade etti. Bu durumun enerji maliyetlerini artırdığını ileri sürdü.
Göç ve enerji politikalarının İngiltere için sorun oluşturduğunu söyleyen Trump, Starmer’ın bu alanlarda yanlış kararlar aldığını iddia etti. Buna rağmen eski başbakana gelecekte başarılar diledi.
Trump’ın açıklamaları uluslararası ilişkilerde yeni tartışmaları beraberinde getirirken, özellikle NATO ve enerji politikalarına yönelik eleştirileri dikkat çekti.